20 nov 2007

Social Marketing Day

Gisteren (maandag 19-11) gebrainstormd over de Social Marketing & Development dag in Januari.

Als eerste tot de conclusie gekomen dat het woord Cocreatie de deur uit mag. (zie ook vorige blog-entry). In de plaats hiervoor twee termen: Social Marketing en Social Development.

Na uitleg van mijn kant over hoe ik de dag voor mij zie en welke middelen er op dit moment beschikbaar zijn werd enthousiast gereageerd en al snel kwamen groteske en wilde ideeën naar voren.

Het thema van de dag wordt dus Social Marketing en Development, en we gaan het groot aanpakken. Mij werd gevraagd om het doel van de dag; studenten kennis bijbrengen op het gebied van Social Marketing en Social Development.

Het idee is om de middag niet op school te houden maar liever op een andere meer inspirerende locatie, zo werd Club 11 geopperd! (Reminder voor mezelf: Arun bellen want die werkt daar)

Wat betreft de tijd kwamen we erop uit dat een middagprogramma goed is met aansluitend (en/of tijdens) een borrel. Bijvoorbeeld: 14:00 beginnen, programma tot 17:00 en een naborrel tot whatever.

Het programma zou idealiter als volgt ingevuld worden:

3 keynotes/workshops

Hyves:
Raymond Spanjar van hyves over de rol van Social Networking met betrekking tot Marketing: word of mouth etc. Als hij zou komen hebben we in ieder geval een enorme trekpleister.

Scotch & Soda. (via Herbert van Hoogdalem)
Dit kledingmerk profileert zich uitsluitend via Social Networks, een mooie case van Social Marketing. Scotch & Soda zou evt. ook kunnen worden gevraagd als sponsor, aangezien zij ook belang hebben bij een presentatie van hun merk. Ook houden zij op dit moment een campagne waarin ze op zoek zijn naar Scotch & Soda mannen, als trekpleister kan dit worden uitgelicht. Hoer chill zou het immers niet zijn om te worden gesponsord door een vet kledingmerk.

FINDSI, in het thema van Social Development wordt Findsi gepresenteerd. Hier gaan we in op het thema Social Development, FINDSI en Social Marketing. Ook willen we samen met het publiek een filmpje maken voor FINDSI, iets wat ter plekke wordt bedacht en gemaakt.
Hiervoor moeten we een opdracht verzinnen voor de aanwezigen.

Over dit filmpje moetten we nog even goed nadenken:
eerste idee: een beetje in de trend van het filmpje: "A vision of students today" waarin studenten uitleggen wie ze zijn en wat ze doen.

Genoeg dingen dus om over na te denken!

Geen opmerkingen: